Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.6.2009, Jan Vítek, aktualita
Společnost Microsoft si s Evropskou unií zažila dost a nyní ještě dostala požadavek, aby zařadila do základní instalace přicházejícího systému Windows 7 také internetové prohlížeče od jiných firem. To přichází v době, kdy je Microsoft stále...
adak (3) | 25.6.20098:23
Deaktivovat Internet Explorer? Dobrá. ­- A co možnost deaktivace EU? ­(Stojím za Microsoftem, udělali kus práce, která je jasně vidět. Někdy s mouchama, připouštím. Na EU jsou zas jasně vidět mouchy :o­) P.S. Preferuji a používám prohlížeč Chrome.
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 5.6.200919:01
Možná by nebylo špatné, kdyby k těm verzím Win7 přidal ještě úplně osekanou verzi Win7 soc, nebo easy. A samozřejmě za nízkou cenu. Já bych to hned koupil, protože z těch programů v nabídce příslušenství používám jen blok a kalkulačku a to se dá stáhnout. IE taky nepoužívám.

Takže by to byl čistej rychlej systém, kam bych si dal jen svoje programy....
Odpovědět0  0
rockforpeople (2) | 8.6.200916:08
A jak si stáhneš jiný prohlížeč když nebudeš mít žádný, ani ten defaultní?
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 13.6.20091:20
Tak teď když dělám formát disku a novou instalaci win, tak mám nejnovější verzi FF a Thunderbirdu na flash disku, popř. na DVD.
Odpovědět0  0
rockforpeople (2) | 13.6.200919:31
Jasný chápu. Ovšem nalejme si čistého vína, kdyby sestávala instalace jenom z programů, které jsou tam opravdu potřebné a nenahraditelné jinou ­"nemrkvosoftovou­" verzí, tak by se pak ta instalace vešla na jedno cd, čistý zisk z každé prodané instalace by byl minimální a i kdyby začli všichni najednou používat originální win7, tak by stejně mrkvosoft zkrachoval pač by je placky za 500 neuživily ani náhodou
Odpovědět0  0
peters (48) | 23.6.200917:54
To by byl nejlepší počin MS v historii ­- vrátit OS tam, kam patří, a ne z něj dělat aplikaci nebo soubor aplikací...
A výbobci PC by mohli dodávat vlastní instalační disky s fůrou volitelného SW ­(i toho od MS­).
Tak by se nemuselo nic odinstalovávat, ale prostě by se nainstalovalo to, co kdo potřebuje.
Bohužel, je to scifi...
A ještě k původnímu tématu ­- MS moc nemusím, taky jsem proti monopolu, ale tady se EU vybarvuje jako stádo pitomců ­(je to bohužel to nejslušnější přirovnání, které jsem byl schopen vymyslet­).
Odpovědět0  0
Kahless | 20.7.200910:44
Už se těším a doufám, že k nim zasedne eXPer1ence a nebo nekdo jemu podobny a udela neco ve stylu TinyXP Beast a je to uplne super. Cely system zabira v pameti jenom 42MB, na disku vezme celkem 322MB, po instalaci bezi 13 procesu. V systemu je tedy předinstalován FF a Tbird, ale jelikož jedu na opeře tak se dá obojí jednoduše odinstalovat přes přidat­/odebrat programy.
Odpovědět0  0
Dojigiri (52) | 2.6.200910:56
Kdyby to byl vtip, tak by byl vcelku podařenej. By mě zajímalo, jak bude velký instalační médium, když tam budou muset být všechny v současnosti existující internet browsery ­(protože kdyby tam nedali např. takovej pěknej prohlížeč jako Safari nebo My Internet Browser 3.0, anebo kdyby dokonce nedejbože vynechali dětský internetový prohlížeč KidRocket, to bych je teda být autorem těchto prohlížečů žaloval a v EU by měla být slušná šance na úspěch­). To se jim asi ten novej Wokňous nevejde ani na Blu­-Ray.

A navíc ­- co takovej outlook express, Media Center, firewall, kalkulačka, wordpad, malování, prohlížeč obrázků, telnet, defrag, checkdisk, průzkumník, Remote Desktop atd. ­- EK, krucinál, to tam spíte nebo co! Od čeho vás krucinál platíme, šup šup do práce, šmejdi líný!!!


Ledaže by na evropský trh Ms začal distribuovat Windows výhradně bez všech těchto nástrojů, jenom holý systém ­(za stejnou cenu jako současný Windows, protože vše ostatní by bylo možno stáhnout zdarma­), a nebyla by možnost koupit jinou verzi, to potom ano, to by pak bylo všechno v pořádku.
Mělo by to i další výhody, instalace by se patrně výrazně zrychlila a celej Windows by moh zabral třeba takových 100 MB na disku, to by byla úplná paráda! Mohli by to distribuovat snadno přes internet, instalační obraz dejme tomu 20 MB by stáhnul snadno každej a ne jako teď, když musíte tahat 3.5 GB. Uživatel by si k tomu ještě za patřičnou cenu mohl zakoupit nějakej internetovej prohlížeč ­(IE, FF, cokoliv by chtěl­) doinstalovat, a pak už by si moh všechno snadno stáhnout z internetu, přece.
Odpovědět0  0
Reader (14) | 2.6.20098:53
A proto o víkendu hurá k volbám a pokusit se zvolit někoho kdo má k EU jako státu co nejnegativnější vztah respektive toho kdo se pokusí vrátit EU k jejím kořenům ­- tam kam skutečně patří ­(Evropské hospodářské společenství­) a pokusí se zrušit tuhle evropskou federaci.
Odpovědět0  0
mira89 (2) | 1.6.200923:13
EU už neví co chce, prej že chrání trh :­-­) už si neviděj ani do huby
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 1.6.200920:51
chápu lidi kteří nemusí firmu ­"malý měkký­", ale tenhle byrofašismus to je někdy fakt na přesdržku !
Odpovědět0  0
Zeus(CZ) (13) | 1.6.200916:21
Naprosto souhlasím, že tahle situace je už opravdu nechutná! Ať páni v EU vidí, jak se prodávají osekané verze Windowsů. Já IE nepoužívám, ale na HDD mi moc místa nezabere a ke stažení instalace FF ho rád využiju. Abych jako blbec instaloval s už tak velkým OS osmnáct prohlížečů, to je fakt paráda. Na čem se to bude prodávat, na Blu­-ray? A copak je alternativní prohlížeč? Opera, Firefox, Chrome, Maxthon, Safari, atd. atd. atd. Budou tam všechny? Dále by mi jako uživateli Windows mohly vadit hodiny, kalkulačka, blok, průzkumník, firewall, předdefinované tapety na plochu, Malování, výstřižky, a nedejbože ZÁZNAM ZVUKU! Šoupněme tam nějaké alternativy, ať máme v Příslušenství větší bordel. Zruště projekt Windows 7, msto toho udělejte černou tabulku s odkazama na stažení alternativního všeho.

MICROSOFTE, držím palce, v nejhorším se na celou EU vykašli a já si OS objednám přímo od Tebe z USA, i se vším monopolním softwarem!

(Páni, to jsem se rozhohnil ... :­-­))
Odpovědět0  0
soustruh (27) | 1.6.200917:50
:­-D Ale máš pravdu. Ne to, že Microsoft dodává s Windows Internet Explorer, ale TOHLE je nepřípustné ovlivňování svobody podnikání. Prostor pro konkurenci tady rozhodně je, jak ukazuje Firefox.
Odpovědět0  0
Zeus(CZ) (13) | 1.6.200920:35
Tak si říkám, ať holt donutí Microsoft udělat v instalaci záložku ­'Pokročilé­' ­(když už chtějí štvát­), kde si všichni nastavíme, jestli chceme jako součást systému nainstalovat i WMP, IE, Malování, bla bla bla, ale ať mi EU necpe svoje kraviny. No nic, MS udělá nějakou verzi Windows 7 S nebo N nebo X nebo co a nikdo si ji nekoupí. Všichni budeme spokojení :­-­)
Odpovědět0  0
l.jelinek | 1.6.200914:52
chci se s Vami delit o Vas pracovni tyden a, samozrejme, plat. Predstavoval bych si pracovat 2 dny v tydnu, proplacene lety z­/do Bruselu a plat 2­/5 Vaseho. Dekuji a tesim se na dalsi spolupraci.
Odpovědět0  0
Martin1587 | 1.6.200913:59
Jedná se o fašismus v krystalické podobě. Tedy nejenom že pekař nesmí dávat do koblih svoji marmeládu, napříště bude muset prodávat koblihy prázdné a povinně ke každé přibalit 5 sáčků s příchutěma.
Odpovědět0  0
bobsik | 2.6.20099:45
dokonala alegorie. jinak osobne s tim taky nesouhlasim, ja to treba udelam tak, ze pred instalaci si stahnu posledni instalacku FireFoxu kterou si necham na jinem oddilu disku a po instalaci win si je tam dohraju a nejakej internet explorer mi muzet v ....
Odpovědět0  0
Giggo | 1.6.200911:58
Nechapu proc by mi meli vnucovat dalssi prohlizece. Zvlaste, kdyz pak takovy Windows nainstaluju a prvni co budu delat je odebirat 4 naprosto zbytecny prohlizece a cpat jedinou aktulani verzi. Chapu krok s moznosti odinstalovat IE pro ne, ale me IE ani nyní v WIN nezavazi. Nekdy se hodi mit alternativni prohlizec.
Kluci v EU se hold snazi za kazdou cenu neco podojit a vůbec je nezjamá co lidi chcou.
Odpovědět0  0
kucikk (13) | 1.6.200913:21
Nezajímá je co lidi chcou? Neměl jste na mysli ­"nezájímá je co vy chcete­"? Protože já chci aby součástí instalace Windows byli alternativní prohlížeče.
Odpovědět0  0
DiXiE (252) | 1.6.200913:41
mohu se zeptat proc chcete mit v systemu hned po instalaci ctyri ruzne neaktualni prohlizece?
Odpovědět0  0
Martin1587 | 1.6.200914:04
Jako že v pondělí pojedeš ve FF, v úterý v Opeře, ve středu v Chrome a ve čtvrtek v IE ???
To je fakt takový problém po instalaci Windows napsat do IE Firefox, stáhnout, nainstalovat a už nikdy více nespustit IE, aby si kvůli tomu musel opruzovat výrobce ???
Odpovědět0  0
DiXiE (252) | 1.6.200915:09
omyl, nejen vyrobce ale uplne vsechny uzivatele systemu
Odpovědět0  0
Giggo | 2.6.200912:09
Super a k cemu Vam budou neaktualni prohlizece 2 roky po vydani systemu? Navic prohlizecu je znacne vetsi mnozstvi nez Opera, FF, Chrome .. takže nainstalujem system a budu tam mit 20 prohlizecu od vsech moznej firem co si zrovna vzpomenou.
Ja tedy nechcu aby to tam bylo, je moje volba co pouziju za system a moje volba co si do nej dodam a tudle volbu mi nikdo neomezuje. Takze pro by MS mel pykat za to, ze se snazi mit system s vsim vsude.
Odpovědět0  0
randomofamber (40) | 1.6.200911:32
Jsem pro svobodu rozhodování, ale tohle už je vnucovaná svoboda.
Dle mého úplně postačí možnost neinstalovat IE.
To už by taky mohla EU vynucovat po MS aby nabízela v instalaci alternativní FW ochranu a alternativní aplikaci Kalkulačka a alternativní Notepad a alternativní kde co... Vždyť i Linuxové GUI mají své prohlížeče a nativní aplikace a nikdo po nich nechce aby si do distribucí vnucovali kde co. Pokud uživatel chce něco jiného, tak ať si to stáhne z Internetu a nainstaluje...
Odpovědět0  0
soustruh (27) | 1.6.200911:43
Přesně, tohle je nechutnost a s prvním takovým rozhodnutím je jen otázka času, kdy se přidají výrobci dalších kategorií softwaru. Chce se mi zvracet :­-!
Odpovědět0  0
DiXiE (252) | 1.6.200911:55
no nevim, jedine co s tim muze ms udelat je, ze pro EU vyda Windows 7S ­(s jako stupido­), ktera nebudou obsahovat vubec nic, jen windows. Ostatni ­(notepad, kalkulacka, malovani, vsechna .msc a .cpl, explorer a iexplore, nebo treba windows FW­) si bude muset uzivatel stahnout sam ... otazka ovsem je jak si to bez tehle casti stahne :­-D
Odpovědět0  0
JoHnY2 (45) | 1.6.200911:49
Nekdy by ty odbornici z EK zaslouzili poradne nakopnout. Je na nich smutny, ze kazdy rozumny narizeni je vyvazeny nejakou brutalni kravinou. Holt evropska regulacni byrokracie.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.